صفحه اصلی
فـهرســت خدمــــات ≡

انواع صفت در زبان انگلیسی + مثال

در دستور زبان انگلیسی 8 نوع صفت وجود دارد که شامل صفت خاص (Proper Adjective)، صفت توصیفی (Descriptive Adjective)، صفت کمی (Quantitative Adjective)، صفت عددی (Numeral Adjective)، صفت اشاره (Demonstrative Adjective)، صفت توزیعی (Distributive Adjective)، صفت استفهامی (Interrogative Adjective) و صفت ملکی (Possessive Adjective) می باشد.

صفات در زبان انگلیسی عبارتند از :

  • 1- صفت خاص (Proper Adjective)
  • 2- صفت توصیفی (Descriptive Adjective)
  • 3- صفت کمی (Quantitative Adjective)
  • 4- صفت عددی (Numeral Adjective)
  • 5- صفت اشاره (Demonstrative Adjective)
  • 6- صفت توزیعی (Distributive Adjective)
  • 7- صفت استفهامی (Interrogative Adjective)
  • 8- صفت ملکی (Possessive Adjective)

صفت خاص صفتی است که از یک اسم خاص تشکیل شده و اسم و ضمیر موجود در جمله را تغییر می دهد.

صفت های توصیفی کلماتی هستند که اسم یا ضمیر را توصیف می کنند. از صفت های توصیفی برای توصیف کیفیت های مختلف اسم یا ضمیر مورد تغییر مثل بو، طعم، بافت، شکل و ظاهر استفاده می شود.

توجه: یک صفت توصیفی معمولی معمولا کنار کلمه ای که آن را توصیف و اصلاح می کند قرار می گیرد. اما یک صفت توصیفی محمول، معمولا پس از فعل پیوند دهنده آمده و موضوع جمله را توصیف می کند

صفات کمی واژه هایی هستند که یک اسم یا ضمیر را از نظر کمیت واجد شرایط می کنند. این کلمات به این سوال پاسخ می دهند که “چقدر؟”. از جمله صفات کمی رایج در زبان انگلیسی می توان به کلماتی مثل: (no, little, much, sufficient, enough) اشاره کرد.

صفت عددی کلماتی است که تعداد اسم یا ترتیب اسم را توصیف می کند. صفت عددی بیان می کند که یک اسم، چقدر، چه مقدار یا به چه ترتیب است.

توجه: صفت عددی سه نوع دارد: صفت عددی مشخص (definite numeral adjectives)، صفت عددی نامشخص (indefinite numeral adjectives) و صفت عددی توزیعی (distributive numeral adjectives).

صفت های عددی مشخص از عددهای اصلی (cardinal number) ( در پاسخ به how many) و اعداد ترتیبی (ordinal number) (برای مشخص کردن ترتیب قرار گرفتن آنها) استفاده می کنند.

صفات عددی نامشخص، به مخاطب می فهمانند که اسم و ضمیرهای موجود در جمله از یک عدد بیشتر هستند اما به طور خاص مشخص نمی کنند که تعدادشان چقدر است. این صفات به سوال “how many?” پاسخ می دهند.

توجه: صفت کمی (how much) را با صفت عددی (how many?) اشتباه نگیرید.

صفات عددی توزیعی نشان دهنده یک گروه از چیزی هستند:

صفات اشاره کلماتی هستند که برای بیان موقعیت نسبی یک اسم در زمان یا مکان استفاده می شوند. چهار صفت اشاره در زبان انگلیسی وجود دارد: (this, that, these, those)

صفات اشاره مفرد: (this, that) (این، آن)

صفات اشاره جمع: (these, those) (اینها، آنها)

اشاره به فاصله یا زمان نزدیک: (this, these) (این، اینها)

اشاره به فاصله یا زمان دور: (that, those) (آن، آنها)

توجه: شما باید بتوانید صفات اشاره (demonstrative adjectives) را از ضمایر اشاره (demonstrative pronouns) تشخیص بدهید. صفات اشاره (demonstrative adjectives) اسم ها را توصیف می کنند در حالی که ضمایر اشاره ((demonstrative pronouns) جای اسم در جمله را می گیرند.

صفت های توزیعی کلماتی هستند که برای اشاره به اعضای یک گروه به عنوان یکی از افراد آن گروه استفاده می شود.

در زبان انگلیسی فقط چهار صفت توزیعی وجود دارد: (each, every, either, neither).

توجه: صفات توزیعی (distributive adjectives) را با ضمایر توزیعی (pronouns adjectives). ضمایر جای اسم را می گیرند ولی صفات اسم را اصلاح می کنند.

کافه زبان انگلیسی

صفات استفهامی کلماتی هستند که با طرح یک سوال، اسم را تغییر می دهند. در اینجا به سه صفت استفهامی در زبان انگلیسی یعنی (what, whose, which) اشاره می کنیم.

توجه: صفات استفهامی را با ضمایر استفهامی اشتباه نگیرید. ضمایر جای اسمها را می گیرند و به تنهایی در جمله می مانند؛ اما صفت ها اسم را اصلاح می کنند.

تعریف صفت ملکی: صفات ملکی کلماتی هستند که قبل از اسم می آیند و مالکیت را نشان می دهند. در ادامه به صفات ملکی رایج در زبان انگلیسی یعنی (my, your, his, her, its, our, their) (من، تو، او، او، آن، ما، آنها) اشاره می کنیم.

آزمون گرامری زبان
آزمون گرامری زبان

نظر دهی از قسمت بپرس مقدور است.

ساخت رزومه
دانشجو
دانش‌آموز
سفارش پروژه
کافه کتاب
جستجو
زبان انگلیسی
استخدام
chat