صفحه اصلی
فـهرســت خدمــــات ≡

صفت در زبان انگلیسی بصورت ساده

صفت کلمه‌ایست که اسم (ضمیر) را توصیف می‌کند. کلماتی مثل «young»، «pink» و «happy» همگی صفت هستند. (برای درک بهتر می‌توانید صفت را «کلمه توصیف‌کننده» در نظر بگیرید.)

برای مشاهده ی گرامر های بیشتر، کلیک کنید.

آموزش گرامر زبان

صفت معمولی قبل از اسمی که توصیف می‌کند (به زبان گرامری «تعریف می‌کند»)، می‌آید. به مثال های زیر توجه کنید.

صفت می‌تواند بعد از اسم هم بیاید.

گاهی صفت بلافاصله بعد از اسم می‌آید.

کافه زبان

در گرامر سنتی، کلماتی مثل «his»، «that»، «much» و حتی «a» و «the» صفت به حساب می‌آیند؛ اما در گرامر معاصر این نوع کلمات در گروه وابسته‌های پیشرو جای می‌گیرند. توجه داشته باشید که خیلی از افراد فقط صفت‌های توصیفی را به‌عنوان صفت می‌شناسند. صفت‌های توصیفی معمولی در یکی از دسته‌های زیر جای می‌گیرد:

دستهمثال
نشانه‌های ظاهریpretty, burly, clean, dusty
رنگazure, blue, cyan, dark
وضعیتabsent, broken, careful, dead
شخصیتannoying, brave, complex, dizzy
کمیتample, bountiful, countless, deficient
حسaromatic, bitter, cold, deafening
شکل و اندازهangular, broad, circular, deep
زمانancient, brief, concurrent, daily

بسیاری از کلماتی که معمولا اسم هستند، می‌توانند صفت هم باشند. برای مثال:



آزمون گرامری زبان

وجه وصفی (Participle) کلمه‌ایست که می‌تواند به‌عنوان صفت در انگلیسی استفاده شود و برگرفته از فعل است. 2 نوع وجه وصفی وجود دارد:

  • وجه وصفی حال (به -ing ختم می‌شود.)
  • وجه وصفی گذشته (معمولاً به -ed، -d، -t، -en یا –n ختم می‌شود.)

افعال مصدری (to infinitive) (برای مثال to run، to climb) به‌عنوان صفت نیز کاربرد دارند.

برای اینکه بدانید چه موقع باید بین چند صفت ویرگول بیاورید، ابتدا باید فرق صفات مرکب و صفات هم‌پایه را بدانید. در توالی صفات مرکب، هر صفت برای خود کلمه‌ای شاخص است و نمی‌توان آن‌ها را با ویرگول از هم جدا کرد. صفات هم‌پایه متفاوت هستند. آن‌ها اسم را به‌طور مستقل توصیف می‌کنند؛ بنابراین نیاز به رعایت ترتیب خاصی ندارند.

این صفت‌ها از نوع مرکب هستند. ترتیب آن‌ها قابل تغییر نیست و تابع فهرست اولویت‌بندی صفات است. بین صفت‌ها ویرگول قرار نمی‌گیرد.

جملات زیر مثال‌هایی از صفات هم‌پایه هستند. همان‌طور که می‌بینید ترتیب آن‌ها قابل تغییر است. این صفت‌ها باید به‌وسیله ویرگول یا and از هم جدا شوند.

همه صفت‌ها از یک کلمه تشکیل نشده‌اند. اغلب، یک صفت از ترکیب دو یا چند کلمه درست شده‌است. صفتی که دارای چند کلمه باشد، صفت مرکب  (Compound Adjectives)نام دارد. صفت‌های مرکب معمولی با استفاده از خط تیره نمایش داده می‌شوند؛ به این ترتیب متوجه می‌شویم که آن‌ها یک کلمه‌اند.

در مثال‌های واقعی، صفات معمولی همراه با وابسته‌هایی مانند قید (برای مثال very و extremely) و عبارت قیدی (مثلاً with me و about that man) می‌آیند. به بیانی دیگر، صفت اغلب به شکل عبارت وصفی یا adjective phrase نشان داده می‌شود.

کافه دانشجویی

نظر دهی از قسمت بپرس مقدور است.

ساخت رزومه
دانشجو
دانش‌آموز
سفارش پروژه
کافه کتاب
جستجو
زبان انگلیسی
استخدام
chat