صفحه اصلی
فـهرســت خدمــــات ≡

آموزش گرامر have و has + نکات کاربردی با مثال

افعال have و has یکی از پرکاربردترین فعل‌های انگلیسی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها استفاده شود، به عنوان مثال می‌توان آن را در جایگاه فعل اصلی قرار دارد یا از آن به عنوان فعل کمکی استفاده کرد.

گرامر have has

معنای have/has/had در جملات

در زبان انگلیسی می‌توان از فعل have برای اشاره به تعلق یا مالکیت استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بگویید «من یک ماشین دارم» در زبان انگلیسی باید آن را به شکل “I have a car” بیان کنید. خوب است بدانید که هر سه فعل کمکی have/has/had از مصدر have to تشکیل شده‌اند و در ساخت جملات کامل(حال کامل-گذشته کامل-آینده کامل) به کار می‌روند. چنانچه زمان جمله شما گذشته است، به جای HAVE از HAD استفاده می‌شود.

در زبان انگلیسی have عموما برای دو کاربرد عمده استفاده می‌شود که طریقه سوالی کردن و منفی کردن آنها نیز با توجه به حالت قرار گرفتن آنها در جمله نیز متفاوت است.

زمانی که از have به عنوان فعل اصلی در جمله استفاده می‌شود، ممکن است به دلایل و معانی مختلفی در جمله به کار رود. با این وجود؛ بیشتر برای نمایش مالکیت در یک رابطه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

Do you have a pencil I can borrow

آیا مدادی داری که بتونم ازت قرض بگیرم؟

We had a great time

به ما خیلی خوش گذشت / اوقات خوشی داشتیم

زمانی که از have به عنوان فعل کمکی استفاده ‌ی شود، برای اضافه کردن توضیحات بیشتر؛ مانند احساسات، وضعیت، حالت و… به فعل اصلی به کار می‌رود.

have scrubbed the walls

من دیوارها را شسته‌ام.

Clarence had betted against the team

کلارنس علیه تیم شرط بندی کرده بود.

I will have eaten too many desserts

من می‌توانم دسرهای زیادی را بخورم

تفاوت بین have و has

مهم‌ترین تفاوت بین have و has که بسیاری از افراد از آن مطلع هستند، مربوط به تفاوت در استفاده طبق فاعل جمله است. در واقع از has  برای فاعل مفرد که شامل he/ she/it می‌گردد، استفاده می‌شود.

از have برای فاعل جمع که شامل you/we/they می‌گردد، مورد استفاده است. دقت داشته باشید که در این بین فاعل مفرد I استثنا بوده و همراه با آن از have بهره گرفته می‌شود.

  • از فعل have باید زمانی استفاده شود که فاعل جمله I, you, we, they باشد.
  • has زمانی به کار می‌رود که فاعل جمله he, she,it باشد.

I have a blue car

They have two cars

You have a huge house

he has a geometry test this afternoon

He has a huge house

She has nice neighbors

پرسشتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساخت رزومه
دانشجو
دانش‌آموز
سفارش پروژه
کافه کتاب
جستجو
زبان انگلیسی
استخدام
chat